mandag den 5. december 2016

Børnevenlig madplan uge 49

Svensk pølseret er altid et hit hos den mindste i familien og jeg supplerer gerne kartoflerne med gulerødder, jordskokker og pastinakker. Rodfrugterne glider nemt ned sammen med den røde sovs og nogle gode pølser.
Det er gået lidt i vasken med en ugentlig suppedag, for Malou er bare ikke fan af at spise suppe. Uanset om jeg laver suppe med lækkert fyld af f.eks. grønt, kød, pasta og ris eller skønne cremede grøntssagsupper, så gider hun ikke spise dem og får så kun brød med (tand)smør til aftensmad. Det er ikke helt nok, synes jeg.
Grød elsker hun, men vi kan jo ikke få risengrød hver eneste uge...
Vi har ikke handlet på nemlig.com i et par uger, men jeg tror, at jeg vil taste en ordre i aften. De kører lige nu med en julekalender, hvor der hver dag dumper gratis ting eller rabatkoder ind i ens mailbox. Man får f.eks. gratis fragt med koden JULEKALENDER7, men det er med levering på onsdag og det tror jeg desværre ikke, at vi kan vente på.

Madplan uge 49
Mandag: Pizza fra weekenden med grøntsagsstænger
Tirsdag: Svensk pølseret med rodfrugter hertil grøntsagsstænger
Onsdag: Svensk pølseret med rodfrugter hertil grøntsagsstænger
Torsdag: Pasta med grøn pesto, parmaskinke og grønne bønner
Fredag: Jeg skal til julefrokost på jobbet
Lørdag: Hjemmelavede burgere med kyllingebøffer og fritter
Søndag: Hjemmelavede burgere med kyllingebøffer og fritter

I går havde jeg en råbende/syngende lille nisse med i Rema for at handle til aftensmaden

2 kommentarer:

  1. Sikke en sød nisse :-) Jeg har aldrig lavet svensk pølseret, må da prøves. Og herhjemme får vi altid ris til suppe, fx til karrysuppe/tomatsuppe, så er det nemmere at få ned for Johan :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg prøvede med ris, da vi fik gullaschsuppe for et par uger siden og gik heller ikke ;) Nu tager vi en pause fra supper et stykke tid og så må vi se.
      Jeg er glad for denne opskrift på Svensk pølseret:
      https://www.arla.dk/opskrifter/svensk-polseret/
      I stedet for kun kartofler bruger jeg en blanding af kogte kartofler, gulerødder, jordskokker og pastinak, men det er jo en smagssag, hvad man er til ;)

      Slet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...