onsdag den 29. november 2017

En strikket nissehue

Det er ikke kun barselsgaver, der er på strikkepindene, der ryger også lidt af til mit eget barn en gang i mellem.
Denne gang er det en nissehue. Jeg strikkede også en sidste år (se den her), men den var til den lille side, så den kan Malou ikke passe i år.
Jeg har valgt at strikke i ensfarvet mørkerød acryl fra Stof og Stil og med en kvast for enden.
Jeg har igen strikket efter Stof og Stils gratis mønster (findes her) Den er rigtig nem at gå til og hurtig at strikke. Min erfaring er, at størrelserne ikke rigtig hænger sammen med hovedmålet, så gå efter hovedmålene, da de er korrekte. Malous (2,5 år) hovedmål er 49 cm og jeg har strikket str. 50 cm. (str. 8-10 år ifølge opskriften!!) og den passer rigtig godt.
Jeg har strikket det meste på 40 cm. rundpinde og det sidste af toppen på strømpepinde.

3 kommentarer:

  1. Hvor er den fin! Totalt overskudsmor at strikke nissehue selv :-)

    SvarSlet
  2. Den er virkelig fin! <3

    /Line

    SvarSlet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...