tirsdag den 4. april 2017

Min weekend

Fredag har jeg allerede beskrevet i dette indlæg.
Lørdag formiddag var vi til gymnastikopvisning i den lokale idrætshal. Malou og jeg skulle, sammen med resten af mor/far/moster/bedste-barn gymnastikholdet vise lidt af, hvad vi har lavet i sæsonens løb. Mine forventninger var lave, for vi skulle lave 3-4 sanglege og ikke noget med redskaber. Sanglegene plejer Malou ikke rigtig at gide deltage i. De er forholdsvis komplicerede for en på 1,5 år og så vil hun egentlig bare hellere tonse afsted på en airtrack...
Det gik faktisk helt ok både med indmarch og de første to sange. I tredje sang blev hun vildt genert og klamrede sig til mig som en lille abeunge og resten af opvisningen blev sådan lidt amputeret fra vores side af. Selvom jeg prøvede ihærdigt at lave øvelserne, så godt som jeg kunne med Malou på armen.
Stort set hele familien (far, farmor, farfar, faster, bedstemoster, morfar og moster) var kommet for at se vores 10 minutter på gulvet og Malou var lidt forvirret og genert over al den opmærksomhed, men blev også stolt over, at alle sagde, hun havde været dygtig til gymnastikopvisningen.

Desværre ikke de bedste billeder, da de er taget på lang afstand, men jeg syntes alligevel, at I skulle se dem
Lørdag eftermiddag afleverede jeg Malou hos mormor og morfar til overnatning og så delte manden og jeg os op. Vi skulle til hver vores 30 års fødselsdag, da vi desværre var blevet inviteret to steder hen på samme dag.
Jeg tog cyklen ud til en veninde fra mødregruppen. Her havde hendes kæreste arrangeret et surprise-party for hende og hun blev heldigvis meget overrasket og havde ikke luret noget.
Vi fik kinesisk buffet udefra og havde en rigtig hyggelig aften med masser af rødvin, øl, shots og drinks. Det var sjovt at lære en masse nye mennesker at kende. Jeg kendte kun de andre fra mødregruppen. Det gør man ikke så tit længere, når man nærmer sig de 30 år.



Søndag formiddag blev Malou afleveret af mormor og morfar, mens jeg var til et spejdermøde. Da jeg kom hjem til middag, lå både hende og kæresten, arm i arm, og sov på sofaen.
Jeg fik puttet den sovende pige i barnevognen, uden at hun vågnede. Vi voksne kunne godt mærke trætheden fra dagen før, så vi sumpede på sofaen med chips, cola og en film.
Da filmen var slut, smuttede jeg i haven og fik ordnet krukker og klippet nogle buske, inden Malou vågnede efter 3,5 times lang middagslur.
Malou ville gerne med ud, så hun hjalp mig med mine gøremål. Vi fik rengjort drivhuset og tømt det for de visne planter fra sidste år, vi klippede hindbærbuskene ned og lugede også omkring rabarberen. Inden vi gik ind, plukkede vi en fin lille buket af mini-påskeliljer.

Min meget entusiastiske havehjælper
Rabarberen er allerede godt på vej og jeg fik lige luget lidt af skvalderkålen, så rabarberen kunne få lidt luft
Jeg viste Malou, at man kan plukke blomster. Hun var noget forundret over konceptet, men da vi kom dem i den lille fine vase fra oldemor, blev hun meget stolt.

4 kommentarer:

  1. Synes det er sejt hun klarede opvisningen! Vi var også til opvisning for et par uger siden. Det bestod så af at Johan hverken ville have taget hold billede eller på gulvet ;-) Han ville til nød have holdets T-shirt på og se på, da de var færdige blev han så sur over vi ikke havde været på gulvet, haha! Og begge hold bedsteforældre var kommet, så står man der med alle sine talenter ;-)

    Hvor er du overskudsagtig at lave have arbejde dagen efter fest og drinks!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, de kære små ;) Sådan en dag kunne Malou også sagtens haft ;)
      Det var faktisk lækkert med lidt luft, sådan dagen derpå og jeg fik jo altså også nået at kværne chips, cola og tv :D

      Slet
  2. Jeg ville gerne have set jer til opvisning! Er sikker på, I var dygtige :-)

    /Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, du må med næste år i stedet ;)

      Slet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...