onsdag den 19. oktober 2016

Vores mini-efterårsferie

Vi har nydt vores forlængede weekend og vi har alligevel nået en del, synes jeg.
Jeg endte med at tage til 30 års om fredagen også sammen med Malou. Det var sådan noget åbent hus og der var mange andre, der havde børn med, så Malou hyggede sig gevaldigt. Malou og jeg kørte hjem, da det blev sengetid for den lille dame og farmand blev og festede med vennerne.

Lidt betuttet, men klar til fest i ny kjole
Lørdag formiddag tog vi ind til byen for at købe en skjorte til kæresten (I god tid til aftenens fest, selvfølgelig...) Vi spiste brunch på Eydes. De har en virkelig lækker brunchbuffet til rimelige penge. Det var første gang vi havde Malou med derind, hun hyggede sig og opførte sig eksemplarisk, så både mor og far også fik spist brunch i nogenlunde ro og mag. Desuden spiser små børn gratis, det er da fantastisk!

Til brunch på Eydes
Lørdag aften var vi igen til 30 års. Denne gang en "rigtig" fest uden børn, med helstegt pattegris, DJ og dans til langt ud på natten. Malou hyggede sig hos farmor og farfar, imens mor og far gjorde sig til grin på dansegulvet.
Jeg havde købt ny kjole i dagens anledning. Det er denne som Miss Jeanett linker til her fra ASOS. Desværre nåede den at blive udsolgt, inden jeg fik taget mig sammen til at få den klikket hjem, men den findes heldigvis også i en "Tall" version. Jeg er absolut ikke høj (kun 164 cm), men lidt ekstra længde på kjolen gør mig ikke noget. Jeg havde dog ikke overvejet, at ærmerne også ville være længere, så de måtte foldes op. Haha!

Kjole fra ASOS 400 kr.
Søndag forløb stille og roligt, Malou sov en lang middagslur, da hun var blevet hentet hos farmor og farfar. Om eftermiddagen gik vi ud i haven og legede med sand og regnvand. Vi havde alle brug for lidt luft og en pause fra LEGO tårne, der blev væltet meget højlydt ;)

Det er altid et hit at få lov til at lege med vand
Mandag tilbragte vi derhjemme. Om formiddagen kom en veninde og hendes datter over med lidt brugt tøj til Malou. Vi er så heldige at deres pige kun er et halv år ældre end Malou, så vi har arvet meget tøj derfra. Nu er pigerne dog snart i samme størrelse.
Om eftermiddagen kom naboen og hendes dreng (der er på samme alder som Malou) over med nybagte boller, så Malou fik rigtig øvet sig i at dele sit legetøj. Det er hun ikke meget for i øjeblikket.

Der bliver leget med oldeforældrenes legetøj på køkkengulvet
Tirsdag formiddag besøgte vi Malous oldeforældre (min mormor og morfar). Vi købte lidt sødt med fra bageren og havde nogle rigtige hyggelige timer, inden det blev tid til middagslur og vi kørte hjem igen. Malou faldt i søvn i autostolen og sov de 40-50 minutter det tog at køre hjem. Desværre vågnede hun, da jeg puttede hende over i barnevognen, så hun var noget pylret resten af dagen pga. den (for hende) meget korte lur.

Endnu engang faldt Malou i søvn i autostolen. Med åben mund og det hele
VI tog på biblioteket om eftermiddagen, fordi Malou var sur og træt. Det plejer at hjælpe at komme lidt ud. Det gjorde det absolut også denne gang. Der var fuld fart over feltet i den times tid, vi var der. Vi har ikke været der før, men der er et kæmpestort legerum med masser af legetøj, udklædningstøj, rutsjebane, legekøkken, legetelt osv. Der skal vi helt sikkert hen igen en anden gang.
Kl. 18 sov lilleprutten allerede og vi kunne gøre klar til at tage på arbejde igen onsdag morgen.

Sådan en tur på biblioteket kan gøre alle glade

6 kommentarer:

  1. Det lyder som nogle rigtig gode dage! Og den er SÅ fin den kjole, du havde på til festen :-)

    /Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde. Kan se, at Miss Jeanett skriver, at den er lille i størrelsen. Jeg synes så, at den er til den store side ;) Men det er nok højdeforskellen, der gør det.

      Slet
  2. Hvor er i fine i tøjet :-) Og hvor lyder og ser det ud til at have været et par skønne dage med både brunch, fest og familiehygge!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja, jeg blev jo inspireret af dine biblioteksture og sikke et hit! Så mange tak for tippet ;)

      Slet
  3. Hun er simpelthen bare så kær, ligner en rigtig lille krudtugle! Og hvor er I begge super fine i tøjet. Den ASOS kjole har jeg også sendt lange blikke efter :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh, tak :) Ja, hun er fuld af spilopper! Kjolen er rigtig god. Den er rar at have på og kan dresses både op og ned :)

      Slet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...