tirsdag den 21. juni 2016

Min weekend - 1 års undersøgelse og familietid

Vi har haft en stille og rolig weekend. Malou var til 1-års undersøgelse og vaccination ved lægen fredag eftermiddag. Da hun har fået feber de to første gange hun blev vaccineret, havde vi helt bevidst sørget for, at vi ikke havde de store planer i weekenden.
Den lille dame klarede det bare så flot ved lægen, hun brokkede sig kun lidt over at blive stukket, men græd slet ikke. Da vi skulle hjem, efter at have ventet 15 minutter, som lægen foreskriver efter vaccination, blev hun dog ked af det, fordi hun legede så godt med venteværelsets slidte legetøj.


Hun er stadig en lille spirrevip på bare 76 cm. og 8,5 kg., men hun er helt med på udviklingen. Går så fint 10-15 skridt, kan sige to ord, "ma" (mad) og "det?", mens der ivrigt peges på ALT. Hun spiser for to, er nysgerrig og har fuld fart på dagen lang. Hun er mild, men bestemt og sover godt om natten.

Malou slap for feber denne gang og lørdag formiddag legede hun lidt med naboens dreng, mens mødrene drak kaffe og fædrene installerede et komfur. 
Om eftermiddagen tog Malou og jeg til indvielse på en ny-renoveret spejderhytte. Malou sov i bilen på vej derud, så hun var noget betuttet den første halve time, vi var der. Det hjalp meget at kunne sidde trygt hos mor i ringslyngen, men til sidst vandt nysgerrigheden over genertheden og den lille pige fik undersøgt alle afkroge af den nye hytte.


Søndag blev brugt på afslapning. Om morgenen bagte vi nemme koldhævede boller, der havde hævet i køleskabet natten over. Den føromtalte meget bestemte dame, fik et hysterisk flip, fordi hun ville have mere smør på sin bolle. Men altså, når man HAR slikket de første TO omgange tandsmør af, så skal man spise brødet, synes den onde mor. Åh Jesus, jeg glæder mig ikke til, hun kommer i trods-alderen...


Malou sov en dejlig lang formiddagslur på 3,5 time, imens jeg fik ordnet en masse praktisk og set et afsnit af Orange Is The New Black. Sæson 4 er lige kommet på Netflix i fredags! Jeg er allerede nået til afsnit 8.
Vi spiste lækre jordbærmadder til frokost (eller jeg gjorde, for min datter kan åbenbart ikke lide jordbær) Haven bugner af saftige velsmagende jordbær lige nu. Jeg elsker denne årstid.


Vi gik på legepladsen efter frokost. Vi havde det hele for os selv og Malou hyggede sig helt vildt. Jeg havde taget spand og skovl med og det var bare lige sagen. Rutsjebanen var også rigtig sjov idag, den plejer hun ellers ikke at gide.
 Til aftensmad fik vi lækre pizzaer bagt på pizzasten i ovnen. De bliver virkelig lækre sprøde på den måde. Vi lavede to slags, den klassiske Hawaii til manden og Malou, med tomatsauce, skinke, pølser, ananas og ost. Jeg fik en "hvid pizza" med mascarpone, skivede kartofler, grønne asparges, lidt timian og ost. Det bliver ikke sidste gang jeg laver den kombination, selvom mand og barn ikke var helt overbeviste.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...