fredag den 10. juni 2016

Malous 1 års fødselsdag

Så blev vores dejlige pige 1 år! Det er helt vildt at tænke på, at hun allerede har været her hos os i et helt år. På den anden side, så kan jeg ikke rigtig huske tiden før hende. Hvad fik jeg dog tiden til at gå med  dengang, jeg ikke havde sådan et mini-menneske at tage mig af?

Glad fødselsdagspige er klar til at gæsterne ankommer
Nå, men i lørdags fejrede vi den store dag sammen med familien. Vi var 13 voksne og Malou, og den lille dame havde alles fulde opmærksomhed og hun nød det!

Moster har puttet Malou op i papkassen
Vi havde lavet brunch med røræg, bacon, brunchpølser, pandekager og frugtfad. Vi havde købt rundstykker, rugbrød og brunsvigerdame hos bageren. Jeg havde lavet rabarbersaft (smager SÅ lækkert i danskvand) og rabarbersirup til pandekagerne. Der var desuden kaffe, juice, vand, danskvand, øl og sodavand.

Borddækning. Dugen med fødselsdagstema er fra Stof og Stil og koster 30 kr. pr. meter.
Det søde lille fødselsdagstog fik Malou i barnedåbsgave af Line og hendes mand. Jeg har glædet mig i næsten et år til, at det skulle på bordet! Det kan bl.a. købes her.
Frugtfad med en ugle lavet af ananas, melon, agurk, gulerod og blåbær
Maden var et hit, men eftersom vi havde valgt årets hidtil varmeste dag (27-30 grader i skyggen), kunne folk altså ikke spise det store. Slet ikke, da vi serverede brunsvigeren på terrassen, efter vi havde pakket brunchen væk. Men den var flot, smagte fantastisk og nu er fryseren fyldt med dejlige stykker brunsviger.

Med lidt god vilje kan man da godt se, at det er en kagedame. Bageren må have glemt sine briller ;) Til gengæld er det altså Fyns bedste brunsviger!
Malou blev forkælet med gaver og mange af dem, var også på collagen med ønsker, jeg viste jer her.
Hun fik den fine dukkevogn med en lille dukke af mormor og morfar og den seje lille gå-cykel af farmor og farfar. Begge gaver er et kæmpe hit, hun har allerede næsten knækket koden til at bruge cyklen. Hun suser derudaf med dukkevognen og putter alle mulige ting ned i vognen, men dukken, den skal altså helst ikke ligge der ;)

Malou var rigtig begejstret for at pakke gaver op
Malou på sin fine nye cykel
Hun fik to sæt LEGO Duplo. Hun fik det søde Arktis-sæt jeg nævnte i collagen og et sæt med vogne og klodser.
Hun fik også lidt flere Schleich-dyr til samlingen, nogle pegebøger, et strandsæt med spand og vandkande, tøj bl.a. dette søde sommersæt fra H&M, en kæmpestor lilla bamse, der er dobbelt så høj som Malou og en hjemmehæklet larve fra kreative faster.
Hun fik penge af den ene oldemor og for dem har vi købt to lilla LEGO opbevaringskasser til alt hendes Duplo, men vi skal vist have fat i en tredje, for det kan ikke rigtig være der...

Malou legede med vand i det nye strandsæt sammen med moster og faster

4 kommentarer:

  1. Tillykke med hende - og hvor ser der ud til at have været en god dag med lækker mad og kagemand :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Trine. Vi havde også en rigtig dejlig dag :)

      Slet
  2. Sikke nogle fine billeder! Det er jo næsten som at være der selv.
    Og hvor ser det fint ud med fødselsdagstoget. Er glad for, du kan lide det <3

    /Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde. Jeg var også meget flittig med kameraet ;) Det er bare så fint det lille tog, og det var både på bordet da vi havde gæster lørdag og mandag morgen, da vi fejrede den rigtige dag :)

      Slet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...