lørdag den 11. juni 2016

1 års fødselsdag i dagplejen

Udover fødselsdagen som vi holdt sammen med familien i lørdags til brunch, blev Malou også fejret i dagplejen. Både farmand og jeg var med dernede. Det var rigtig hyggeligt at få lidt tid sammen med dagplejemor og -far (det er et ægtepar, der har en stordagpleje med ni børn) og at få et lille indblik i de smås hverdag dernede.

Total klar til at gå ned i dagplejen
Malolu tog ikke rigtig notits af, at vi var der. Hun legede bare løs, som hun plejer.
Det var kanon vejr, så vi sad udenfor i skyggen og fik frugt og boller. Børnene sad så fint i en halvcirkel på fliserne.


Jeg havde lavet små kaninboller, der ikke blev helt som håbet. De lignede mere små mus og var faktisk ret deforme. De skulle have set ud som disse. Jeg brugte min egen opskrift på fødselsdagsboller og så fremgangsmåden fra linket. Øjenene forsvandt fuldstændig under bagning, men synes jeg fik reddet det meget godt med rosiner.
Smagen fejlede dog ingenting og de gled fint ned. Vi serverede dem uden smør, så børnene fik en halv bolle i hånden. Det var noget nemmere at styre, når nu vi sad udenfor.


Jeg havde også pakket små muffinforme med vindruer, blåbær og en lille rosinpakke, så de kunne sidde med det selv. De store børn kunne sagtens styre det, men de små kunne ikke finde ud af det. Malou fik hældt alle hendes druer og blåbær ud på fliserne og satte sig bagefter lige oveni det. Hendes hvide strømpebukser har nu en masse lilla pletter fra de maste blåbær. Haha, det var vist et selvmål fra min side ;)

Malou fik en gave af dagplejen. En rigtig sød stableklovn fra Brio.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...