torsdag den 5. marts 2015

Tanker om årets køkkenhave og drivhus

Så kom vi endelig i ind i marts måned og nu er foråret officielt startet! Jeg glæder mig helt vildt til at få gang i køkkenhave og drivhus igen. Jeg elsker vores have og savner virkelig udendørslivet om vinteren.
Jeg har valgt ikke at så nogle af mine drivhusplanter selv i år, de bliver købt, når de skal bruges. Det samme vil jeg gøre med flere af køkkenhavens grøntsager. Mit overskud er ikke så stort lige nu, men jeg vil stadigvæk gerne have glæden ved køkkenhaven og drivhuset til sommer.
Nye tiltag i køkkenhaven i år er grønkål, spinat og stangbønne, som jeg glæder mig til at prøve at dyrke selv.
Sidste år havde jeg ikke den store succes med gulerødder, ærter og rødbeder, så dem har jeg droppet i år. Det var højst sandsynligt pga. den meget varme sommer, men der er så mange spændende grøntsager, man kan dyrke, så nu vil jeg prøve noget andet.
Jeg skal have lagt kartofler til forspiring indenfor de næste 14 dage og ellers skal jeg ikke foretage mig noget, før temperaturen er lidt højere.

Høst fra drivhus og køkkenhave i 2014

Køkkenhaven 2015
Kartofler i spande
Jordbær
Pastinak
Forårsløg
Grønkål
Spinat
Stangbønne
Squash
Rucola
Pluksalat
Krydderurter (timian, oregano, purløg, persille)
Ramsløg (plantet sidste år, så jeg håber de kommer op igen)
Rabarber
Hindbær
Loganbær
Ribs

Drivhus 2015
Agurk
Skoleagurk
Cherrytomat
Peberfugt
Nysået højbed i 2014. Nettet er sat over for at fuglene ikke skal spise frøene og katten ikke skal grave i jorden

2 kommentarer:

  1. Nu fik jeg total længsel efter sommer, sol og friske grøntsager! Glæder mig til at smage lidt af hvert fra din have og drivhuset ;-)

    /Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja også mig! NU må solen og varmen gerne komme, så vi kan komme udenfor :)

      Slet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...