lørdag den 7. marts 2015

Strikket babytæppe

Jeg har haft gang i strikkepindene og har strikket et skønt uldtæppe til Lillepigen. Selvom hun kommer til verden i juni er jeg helt sikker på, at vi nok skal få brug for et tæppe til de kølige sommeraftener og det bliver jo også hurtigt efterår og vinter.
Jeg har strikket det meget simple babytæppe efter denne fine vejledning fra Søhestens blog. Jeg har valgt nogle andre farver og for at få tæppet en smule mere afdæmpet har jeg valgt kun at strikke i fire forskellige farver, i stedet for otte. Garntype og pindstørrelse er det samme som i vejledningen.
Jeg synes selv, at tæppet er blevet vildt flot og jeg er ovenud tilfreds med mit farvevalg. Tæppet er supernemt at strikke og jeg har set meget tv, mens der er strikket på livet løs. Det tager alligevel et par timer eller 20 før, man er igennem sådan en sag...


Jeg har strikket i Drops Merino Extra Fine på rundpind 4,5 og har brugt farverne:
04 Lys grå 2 ngl.
21 Lilla 2 ngl.
05 Mellemgrå 2 ngl.
17 Cerise 2 ngl.

Mit tæppe målte 69 x 69 cm. da det var færdigstrikket. Efter en uldvask i maskinen og udstrækning måler tæppet nu 65 x 90 cm, perfekt størrelse til barnevognen.

Pris i alt for otte nøgler, en rundpind og forsendelse var 267,5 kr. Jeg købte garnet hos tantehanne.dk og fik pakken dagen efter bestilling.

7 kommentarer:

  1. Hvor er det super flot! De lækreste farver :-) Vi fik er hæklet tæppe, det var været guld værd i både barnevognen og autostolen. Bruger det stadig nu hvor han er 8 mdr!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Jeg håber, også at vi får det brugt meget.

      Slet
  2. Hvor er det fint, elsker det ikke kun er ren prinsessefarver!

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anne. Jeg synes hurtigt, at det kan blive lidt for prinsesse-agtigt, så jeg er også rigtig glad for de grå striber i tæppet.

      Slet
  3. Hvor er det bare fint! Og jeg kan rigtig godt lide dit farvevalg. Du er så pokkers kreativ og dygtig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :) Dejligt, at det ikke kun er mig, der er vild med farverne. Var lidt i tvivl om de grå farver, men synes bare, at det fungerer helt perfekt :)

      Slet
    2. Grå er blandt mine yndlingsfarver. Så jeg synes, det er gennemført fint :-)

      Slet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...