fredag den 20. februar 2015

Ebay-fund | Spiralizer og julienne-jern

Jeg kan godt lide at lave "pasta"/squashgetti af squash eller gulerod (Maria har lavet en god vejledning på bloggen Vanløse Blues), men jeg har indtil videre været tilbageholdene med at indkøbe endnu et køkken-agregat til formålet. Jeg har bare brugt en ganske almindelig kartoffelskræller og så lavet nogle lidt bredere strimler.
Meeeen, så faldt jeg over disse to produkter på E-bay; en spiralizer (en slags blyantspidser til grøntsager) og en julienne-skræller. De blev begge to klikket hjem, da prisen inkl. fragt var helt i orden.
Nu har jeg fået afprøvet dem og de er begge to glimrende til formålet prisen taget i betragtning.

SPIRALIZER
2,6 GBP Ca. 25 DKK
Leveringstid: Ca. 1 måned

Det går lynende hurtigt at "spidse" en squash i spiralizeren. Jeg delte squashen i to, skar enderne af og satte squashen på det lille spyd på håndtaget. Herefter er det ingen sag, at dreje squashen. Præcis, som når du spidser en blyant. Man får en masse fine og meget lange strimler ud af. Dog er det svært at undgå at få marven af squashen med. Hvis man skal bruge strimlerne til squashgetti er det et minus, da strimlerne af marven bliver ret splattede. Måske der er et trick, jeg ikke kender til?


JULIENNE-SKRÆLLER
Link her
1 AU$ Ca. 5 DKK
Leveringstid: Ca. 1½ uge

Det er lidt mere besværligt at bruge julienneskrælleren, men det er ikke svært. Man skræller sin squash, ligesom man ville skrælle en gulerod, Skærene på julienneskrælleren sørger for, at man får fine ensartede strimler, der er lækre at bruge som squashgetti. Med denne skræller er det nemmere at styre udenom at bruge marven af squashen.
I den anden ende af skrælleren er der en alm. kartoffelskræller, men den er ikke særlig god.

2 kommentarer:

  1. Hvor smart! Har også gjort mig mit første eBay køb - en af de der lyskæder med kugler til bare 60 kr med forsendelse :-) Tror jeg bliver afhængig af eBay, hehe!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, man kan godt blive afhængig, hehe. Der er så mange ting, man kan finde meget billigere på E-bay, hvis bare man har tålmodighed til at vente på pakken ;)

      Slet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...