onsdag den 30. april 2014

Madplan uge 18

Denne uges madplan byder på masser af pasta og kylling. Kæresten skal løbe halvmarathon på lørdag, så kulhydrat-depoterne skal fyldes godt op i løbet af ugen og der skal en masse proteiner indenbords til musklerne.
Onsdag bruger vi det sidste af forårets ramsløgspesto. Jeg fandt forleden ud af, at vi har ramsløg i haven! Vi har boet i huset i tre år, og jeg havde ikke tænkt over, at en del at ukrudtet i haven kunne være ramsløg. Jeg har nu flyttet ramsløgene til et sted i haven, hvor jeg bedre kan styre dem. De gror jo ret voldsomt og er en slags ukrudt ligesom skvalderkål.

Mandag: Alene hjemme. Rester fra weekenden.
Tirsdag: Fyldte peberfrugter med krydret oksekød. Hertil grøn salat.
Onsdag: Helstegt kyllingfilet hertil grovpasta vendt i ramsløgspesto og lynkogt broccoli
Torsdag: Grovpasta med kødsovs og grøntsagstænger
Fredag: Masser af pasta til manden (jeg spiser ikke hjemme)
Lørdag: Halvmarathon, vi ved ikke hvad vi gør med aftensmad
Søndag: Pizza bagt på pizzasten (måske i grillen) hertil grøn salat (hvid pizza med kartofler og skvalderkål til mig og tomatpizza med cocktailpølser, skinkestrimler og ananas til kæresten)

Fine ramsløg fra haven

2 kommentarer:

  1. Fedt med ramsløg - hvis du vil af med lidt vil jeg meget gerne have når jeg flytter til min nye bolig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er fedt. Der er ikke så mange mere, men de blomstrer snart og så kan jeg tage frø til dig :)

      Slet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...