torsdag den 10. april 2014

Kærestehygge || Julegave

I en weekend i marts var vi på hotelophold. Det var min julegave fra kæresten. Et hotelophold i Ringkøbing i en weekend.
Vi boede på Hotel Fjordgaarden i Ringkøbing. Et skønt sted med virkelig mange værelser. Stedet bliver vist også brugt til konferencer og sådan.

Vinreol ved hotellets restaurant
Opholdsområde ved receptionen
Værelserne er delvist moderniserede, men bærer dog stadig præg af, at være bygget engang i i 80'erne. Det hele fungerede dog fint og vi opholdt os heller ikke så meget på værelset, så det gjorde ikke noget med det lidt gammeldags look.

Vi ankom fredag aften omkring kl. 18. Efter indlogering og en lille gåtur omkring på hotellet valgte vi at spise aftensmad på hotellets gourmet restaurant "Helten". Vi fik tre-retters menu og en flaske af husets rødvin. Det var virkelig lækker mad.
Vi fik hummersuppe til forret, en rigtig lækker steak med kartofler til hovedret og desserten var en lækker bærsuppe med hjemmelavet is.

Lørdag spiste vi morgenmad fra hotellets lækre morgenbuffet (var med i prisen) og bagefter tog vi os en dukkert i hotellets lille vandland med vandrutsjebane og spa. Det var en meget sjov oplevelse, da vi var helt alene i poolområdet. Der var heller ikke noget personale.

Mit udvalg fra morgenbuffeten
Poolområdet (Billedet er taget om aftenen)
Efterfølgende tog vi ind til Ringkøbing og besøgte byens museum, hvor der både er en lokalhistorisk samling og et rigtig fint bunker-museum om 2. verdenskrig. Udstillingen handler primært om livet i en bunker under krigen, baseret på en urørt bunker, der blev fundet i 2008.

Efter museet shoppede vi lidt, men det var koldt og blæsende og butikkerne lukkede tidligt. Vi fik dog købt en fødselsdagsgave til min svigerinde og to Royal Copenhagen tallerkener til samlingen derhjemme.
Vi drak en kop kaffe og spiste kage på en hyggelig lille cafe/restaurant i midtbyen.

Vi tog hjem til hotellet og slappede af et par timer inden vi tog ind til byen igen for at spise en tidlig aftensmad. Vi fik lækre pizzaer på en pizza-restaurant, der meget belejligt ligger lige overfor byens biograf, hvor vi havde reserveret pladser til den ene af to film, der gik den aften.

Det er en sød lille biograf med to sale og frivilligt personale. Vi så Monumenternes Mænd, der (også) handler om 2. verdenskrig. Fornemmer man et tema for weekenden? Faktisk en helt ok film, selvom vi jo ikke havde så meget at vælge imellem.

Søndag spiste vi igen i hotellets morgenbuffet. Der var et stort udvalg af det hele og drikkelse er inkl.
Vi tjekkede og kørte mod Vesterhavet - nærmere betegnet Hvide Sande, hvor vi gik en god lang tur langs stranden. Det var en meget vindblæst dag, men Vesterhavet er også meget smukt og fascinerende i oprør og med skumtoppe.

Vi kørte hjem mod Fyn langs vestkysten og nød naturen og sommerhusområderne.
Alt i alt en rigtig skøn weekend og en virkelig god julegave fra kæresten.