mandag den 6. januar 2014

Julekagebagning

Som traditionen efterhånden foreskriver bagte jeg igen i år diverse julekager med sødeste Line i december. Klog af skade delte vi vores bagning op i to etaper (sidste år bagte vi kager til langt over midnat en hverdagsaften...) Den ene etape blev dog aflyst af en lille storm (dumme Bodil), men vi fik arrangeret en ny bage-date. Gå glip af kager skulle vi i hvert fald ikke.
Med julemusikkken på max volumen er der bagt ægte juleglæde ind i lækkerierne.
I første omgang lavede vi havregrynskugler, pebernødder og mandler med hvid chokolade og lakrids. Mandlerne drillede os en del, fordi den hvide chokolade blev tyk, grynet og meget mærkelig, når vi smeltede den.
I anden etape bagte vi brunkager og vaniljekranse. Jeg nåede desværre ikke at få en kageplade hjem til kødhakkeren på min Kitchenaid, så alle vaniljekransene er møjsommeligt rullet i hånden. Det giver en meget rustik og personlig udstråling til småkagerne!
Jeg har også selv lavet lidt konfekt i december, men det er bare så hyggeligt at bage med Line, fordi vi begge deler glæden ved julen og den ægte hyggestemning, der kommer, når man bager.



2 kommentarer:

  1. Det er så hyggeligt at julebage med dig. Og jeg kunne sagtens spise mindst en af hver af alle vores kager ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mmm... Ja. Jeg savner allerede julens søde sager...

      Slet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...