tirsdag den 10. september 2013

Æbleamok

Jeg har fået så sindssygt mange æbler fra mine svigerforældres æbletræ og har virkelig haft lagt hovedet i blød for at finde på noget at bruge dem til.
I sidste uge lavede jeg æble-hyben marmelade og en ret med kylling og æble til aftensmad.
I går gik jeg æbleamok og lavede en stor portion æbleflæsk, som vi spiste lidt af til aftenmad på hjemmebagt rugbrød. Der er gemt en del til ugens madpakker og resten er kommet i fryseren.


Jeg fik også lavet æblechips efter denne opskrift og dryssede dem med kanelsukker. De er dog ikke det store hit herhjemme, selvom de både blev sprøde og pæne.

ovnbagte æble chips kanelsukker

Til sidst fik jeg lavet en portion æblegrød, der også kom i fryseren. Tænker at det skal laves til gammeldags æblekage med rasp og flødeskum næste gang, der kommer gæster.


2 kommentarer:

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...