mandag den 12. august 2013

Madplan uge 33

Madplan uge 33
Mandag: Omelet med røget laks, grønne bønner og grøn salat
Tirsdag: Fyldte auberginer og grøn salat
Onsdag: Jeg spiser hos en veninde
Torsdag: Koldskål med kammerjunkere (Nem mad, da vi begge skal noget)
Fredag: Kylling i Römertopf med kartoffel, squash og aubergine hertil hjemmelavet agurkesalat
Lørdag: Jeg er på spejdertur, kæresten får kylling fra fredag
Søndag: Ovnbagt fuldkornspasta i fad med grøntsager, skinkestrimler og grøn salat

Ugens madplan er baseret på, at vi har drivhuset fuld af auberginer (Juhuu!), terrassen fuld af squash og resten af haven byder på sindssygt meget pluksalat, gulerødder, mini-agurker og tomater. Derfor skal vi have en grøn salat som tilbehør mange aftener, for alt det lækre grønne skulle jo nødig gå til spilde og jeg putter aubergine og squash i alle de retter, jeg kan komme til.
Har jeg sagt, at jeg ELSKER min have?

Jeg høstede den første hjemmedyrkede aubergine i sidste uge og der er tre mere, der er spiseklare ...og der er flere på vej.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...