lørdag den 24. august 2013

Kanelsnurrer

Jeg tester opskrifter til min fødselsdag. Jeg elsker at bage og jeg vil gerne have noget helt specielt med på arbejde og til mine gæster, når det er min tur til at give fødselsdagskage.
Jeg er faldet lidt for trenden med at lave kanelsnurrer i stedet for snegle og jeg har hørt meget godt om Meyers opskrift. Opskriften er noget tidskrævende (40 + 40 minutter æltning og 1,5 + 2 timers hævning!!) Og bevares, de er da gode, men om de helt er besværet værd, er jeg ikke overbevist om endnu.



Jeg lavede en halv portion og fik 20 små kanelsnurrer, der kunne ligge i en muffinform. Meyers opskrift giver 16 (meget) store kanelsnurer af en hel portion. Jeg er mere til små mundrette kager end de ret så store kanelsnurrer, som Meyers er kendt for.
Jeg brugte denne fine guide og metode 1 til at snurre bollerne.

Nu tror jeg, at jeg vil prøve at lave en almindelig omgang kanelsnegle og snurre dem som kanelsnurrer, for den opskrift jeg har fra min mor er ikke nær så kompleks i forhold til ælte- og hævetider. (Og så har jeg endnu en kage i ærmet, der skal testes inden min fødselsdag, så det bliver en sød weekend)

3 kommentarer:

  1. Uhmm glæder mig til at smage :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er heldigt, at du kunne få Silke passet ;)

      Slet
  2. Hvor lang tid bagte du dem?

    SvarSlet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...