mandag den 8. juli 2013

Madplan uge 28

Sidste uges søndagsdate i sommerhuset med mine forældre er blevet flyttet til denne fredag. Vi fik i stedet hjemmelavede burgere i går aftes (kærestemandens valg). På fredag går jeg på tre ugers ferie, så det skal da helt sikkert fejres med et koldt glas hvidvin på sommerhusets terrasse i det bedste selskab, man kunne ønske sig.
Ugens madplan ser således ud. Igen en del kylling, men der har også både sneget sig svin, okse og fisk ind. Jeg skal virkelig gøre mig umage for at variere kødet, da jeg selv helt klart sværger til kylling. Når jeg laver madplan på denne måde, for en uge ad gangen, så giver det mig et godt overblik over retter, kød og tilbehør og på denne måde kan jeg sørge for at variere ugen.

Madplan uge 28

Mandag: Kylling i karrywok med spidskål, grøntsager og kokosmælk hertil brune ris
Tirsdag: Kyllingefilet i fad med chorizo hertil frisk fuldkornspasta og rucolasalat fra haven
Onsdag: Kylling fra tirsdag
Torsdag: Ovnbagte laksesteaks med perlespeltsalat og majskolber
Fredag: Vi spiser hos mine forældre i sommerhuset
Lørdag: Grillet svinemørbrad hertil perlespeltsalat fra torsdag og hjemmebagte grovflutes
Søndag: Quesadillas med hakket oksekød hertil grøn salat fra haven

I fredags besøgte jeg spejderne på deres sommerlejr og de havde gjort klar til tre-retters menu lavet over bål, da jeg ankom. Så sejt og virkelig lækkert!
Vi fik rejecocktails til forret med hjemmebagt brød, fyldt svinemørbrad med bagekartoffel og salat ned vandmelon, grape, valnødder og feta til hovedret og til dessert var der bagte æbler med kanelsukker og flødeskum (ikke så fotogen ret, men dog meget velsmagende!)
Jeg havde til gengæld medbragt forsyninger af slik og cola i rigelige mængder.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...