torsdag den 13. juni 2013

Syrlige rabarbermuffins || Opskrift

Ja, jeg er altså bare vild med rabarber og siden haven er fuld af dem, så arbejder mit hoved også på højtryk for at finde forskellige måder at bruge dem på.
I går bagte jeg lækre syrlige rabarbermuffins og I skal da også have glæde af opskriften.
Jeg kan se, at det bliver den fjerde opskrift med rabarber, jeg har delt her på bloggen i løbet af den sidste måned. Undskyld til jer, der ikke er så pjattede med rabarber. Jeg kan trøste jer med, at rabarbersæsonen snart er slut (den starter godt nok igen til august...) 


Rabarbermuffins 
12 stk.

Ingredienser
2 æg
160 g. rørsukker
2 tsk. vaniljesukker 
80 g. smeltet/flydende margarine
1 dl. mælk
160 g. hvedemel
2 tsk. bagepulver
1 tsk. natron
1 tsk. salt
60 g. kokosmel
250 g. rabarber
Lidt ekstra hvedemel

12 stk. papirforme
Metalform til muffins 

Fremgangsmåde
Tænd ovnen på 185 grader og sæt 12 papirforme i en metal muffinform.
Rabarberne snittes i små stykker ca ½ cm. tykke. 
Pisk æg, sukker og vaniljesukker luftigt med en elpisker. Tilsæt smeltet margarine og mælk og rør sammen.
Bland hvedemel, bagepulver, natron og salt og rør det i dejen. Tilsæt kokosmel. 
Til sidst vendes rabarberstykkerne i lidt hvedemel. Dette gør at de ikke falder til bunds i kagerne. 
Vend rabarberstykkerne i dejen og fyld dej til kanten af papirformene.
Bages i en forvarmet ovn på 185 grader i 20 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...