fredag den 3. maj 2013

Store chokolademuffins || Opskrift

Jeg bagte de lækreste chokolademuffins forleden. Jeg brugte ikke en decideret opskrift, men eksperimenterede ud fra en opskrift på blåbærmuffins jeg havde liggende.
Her er opskriften på de lækre chokolademuffins, så jeg selv kan huske den til en anden gang og så I også kan få glæde af dem.
I opskriften bruger jeg 100 g. mørk chokolade og 100 g. hvid chokolade. Hvis du er mere til andre slags chokolade kan du nemt udskifte, så længe mængden stadig er 200 g. i alt. Du kan også eksperimentere med nødder i stedet for noget af chokoladen. Det tror jeg, at jeg skal prøve næste gang de skal bages.


Store chokolademuffins
12 stk.

100 g. blød margarine
140 g. sukker
2 æg
2,5 dl. kærnemælk
2 tsk. vanillesukker
280 g. hvedemel
1 tsk. natron
2 tsk. bagepulver
½ tsk. salt
3 spsk. kakao
100 g. hvid chokolade
100 g. mørk chokolade

12 papir-muffinforme
1 metal-muffinform med plads til 12 muffins

Fremgangsmåde:
Tænd ovnen på 185 grader og sæt 12 papirforme i en metal muffinform.
Chokoladen hakkes groft. (Jeg kørte halvdelen af chokoladen på det grove rivejern på min Kitchenaid og den anden halvdel hakkede jeg ekstra groft i hånden)
Pisk margarine og sukker med en elpisker/på køkkenmaskine til det er let og luftigt.
Pisk æg og kærnemælk i sukkerblandingen.
Bland de tørre ingredienser i en skål ved siden af.
Bland langsomt de tørre ingredienser i de våde og rør til melet er forsvundet.
Rør forsigtigt den hakkede chokolade i dejen.
Fyld formene til kanten af papir-formen og bag 18-20 minutter i midten af ovnen.
Tag straks kagerne op af metalformen, når de kommer ud af ovnen, så de kan køle af.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...