mandag den 20. maj 2013

Madplan uge 21


Madplan uge 21
Mandag: Ovnbagt pasta med kylling fra søndag
Tirsdag: Jeg spiser ikke hjemme (Arrangement med sushi, juhuu!)
Onsdag: Kødboller (af svinekød) i tomatsovs med fuldkornsspaghetti og grøn salat
Torsdag: Oksekødsfrikadeller med tzatziki og perlespeltsalat
Fredag: Svinemørbrad i fad med kartoffelmos og lynkogte grøntsager
Lørdag: "Buffet" med rester fra torsdag og fredag og rabarbersuppe med hjemmelavet vanilleis til dessert
Søndag: Pizza med laks, spinat, tomat og forårsløg hertil grøn salat

Det er en varieret madplan jeg har fået bikset sammen til denne uge. Kylling, svin, okse og fisk. Sådan! Point til mig. 
Tirsdag spiser jeg ikke hjemme, da jeg skal til et "ryste-sammen" arrangement i spejdergruppen, hvor vi skal lave hjemmelavet sushi sammen med pigerne (ca. 13-17 år), der skal være sammen efter sommerferien. Mad har altid været godt til at lære hinanden at kende, især, når det er lækker lækker sushi. (Drengene skal spise buffet og bowle...)
I weekenden skal jeg prøve at lave rabarbersuppe for første gang, da vi har så mange dejlige rabarber i haven. Mums, jeg glæder mig allerede! Jeg skal nok dele her på bloggen :)

Rabarberplanten vokser godt i sit hjørne af haven ved siden af hindbærbuske og skvalderkål

,
I sidste uge viste jeg de store rabarberstilke på Instagram. Jeg brugte nogle af dem til rabarberkylling og rabarbertærte. Resten blev foræret væk (Der var et helt kilo)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...