torsdag den 28. februar 2013

Hårbøjle af Hama-perler

Jeg lavede for noget tid siden en hårbøjle med en perleplade til mig selv. Perlepladen var en forenklet version af vores kursuslogo. De andre piger i teamet var dødmisundelige, så jeg lovede at producere nogle flere! (Elsker at lege med perler, så jeg griber enhver chance..)


Det bedste Hama-trick jeg har lært, mens jeg var pædagogmedhjælper, vil jeg hellere end gerne dele med jer andre.
Sørg for at købe de gennemsigtige Hama-plader. Du kan sagtens selv lave billeder til at lægge under (og behøver altså ikke købe dem Hama sælger) I dette tilfælde har jeg først lavet en plade ud fra fantasien. Da den var færdig og strøget smed jeg den lige i kopimaskinen. Nu er det nemt at klippe den ud og tape fast under den gennemsigtige plade. Sådan, så skal de små grå ikke så meget på arbejde til de næste plader....



Man kan også kopiere selve den gennemsigtige stiftplade og så tegne/male mønsteret ovenpå "prikkerne" på kopien bagefter. Nettet er fyldt med fine mønstre til inspiration.
Børnene var ellevilde med tricket og virkelig stolte, når de kunne fremvise diverse blomster, biler, prinsesser osv. frem for de måbende forældre. Hi hi...
Hvis du vil arbejde på de helt almindelige firkantede plader, så kan du bare bruge et stykke ternet papir til at tegne mønstret på.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...