mandag den 7. januar 2013

En rolig weekend

Så er weekenden gået - endnu engang alt alt for stærkt.
Både katten og jeg har haft en rimelig afslappet weekend. Hvorfor hun lige pludselig skulle ligge i ske med Kähler-samlingen, ja det ved jeg ikke.
Fredag stod på hygge sammen med kæresten. Efter arbejde tog vi ind til byen for at bytte julegaver, det var heldigvis hurtigt overstået, da det stort set kun var ham, der skulle bytte noget. (Han er nemlig som mænd er flest, hurtige beslutninger og hurtigt ud af butikken igen...) Herefter kørte vi på Skibhusvej for at bestille sushi fra (synes vi) byens bedste sushisted Sushi Køkken. Der var 45 minutters ventetid, så vi gik en tur rundt i Skibhuskvarteret og kiggede på huse og hyggesnakkede.
Lørdag bagte jeg pølsehorn. En lidt speciel slags pølsehorn nemlig med røde pølser i! Grunden var, at jeg skulle til årets første julefrokost (eller nok mere en forsinket julefrokost) med bestyrelse og ledere fra spejdergruppen. Temaet for årets buffet var RØD. Bare rød. Altså lav noget mad, der er rødt. Hmm... De andre sprang hurtigt ind med diverse rødbede- og rødkålssalater, så gode råd var dyre og behovet for salater til buffeten var ikke-eksisterende. Jeg ville gerne lave noget, der var nemt at have med på cyklen og som ikke krævede den store forberedelse inden servering. Så det blev altså pølsehorn med røde pølser. Jeg kom egentlig også ketchup i dejen og håbede på, at de ville blive røde (eller i det mindste bare lyserøde) men de fik bare et lille strejf af orange.
Det var en hyggelig julefrokost med dejlig mad og pølsehornene høstede stor ros.
Søndag cyklede jeg op og trænede, ordnede lidt vasketøj og andet derhjemme og om eftermiddagen tog jeg ud til en veninde, hvor jeg også spiste aftensmad.

Alt i alt en rigtig hyggelig weekend og se, foråret er på vej - ihvertfald i min vindueskarm. Hyacintløg er så skønne! Her tre hvide løg i et gammelt henkogningsglas fra Kastrup. (Vi fandt en hel papkasse med dem på loftet, da vi købte hus)



3 kommentarer:

  1. Det lyder som en rigtig dejlig weekend, søde. Og spørg lige, om jeg kunne kværne en MASSE sushi lige nu?! Men den står på madpakke: gulerødder, sharonfrugt, banan, mandler, 1 skive rugbrød, hytteost og et hårdkogt æg. Jeg nægter at gå ned på mad, så jeg ender i kantinen, haha.

    Og så vil jeg meget snart gerne træne med dig igen. Er rigtig ked af, at det her eksamensfis besværliggør det en del! For du er altså savnet...

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er også meget savnet!! Håber det går fremad med eksamenslæsningen. Lækker madpakke - her bestod den af rugbrødsmadder med spegepølse :(
      Vi skal da snart lave sushi sammen - når eksamensræset er overstået? :)

      Slet
    2. Jeg insisterer på en sushidate, når jeg er ude på den anden side af det her eksamensfis. Og det skulle jeg gerne være om lidt over to uger. Og forresten henter jeg en omgang sushi nu for at forkæle mig selv midt i en tredøgnseksamen ;-)

      Slet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...