torsdag den 6. december 2012

Julekage-bagning

I går fik jeg bagt en ordentlig bunke honninghjerter/kager. Dejen blev lavet dagen i forvejen, da jeg havde Line-pigen på besøg, hvor vi lavede brunkager, pebernødder og havregrynskugler. Klokken blev mange og vi vurderede (nok meget klogt) at vi ikke kunne nå honningkagerne også. Så derfor holdt jeg endnu en bageaften.
Honningkagerne blev på allerfineste vis udstykket i forskellige former både hjerter, stjerner, pindsvin, egern og snegle kom der frem i køkkenet. Udstiksformene med dyr er købt i IKEA sidste år og hjerter/stjerner er nogle ældre nogle jeg fandt i Søstrene Grene for mange år siden.
Katten Frida vogtede over ovnen med honningkagerne. Jeg tror hun var meget fornærmet over, at hun ikke måtte smage! Bemærk også de farlige øjne, hun har fået på billedet :)


Måske skal de overtrækkes med chokolade eller pyntes med glasur. Det må jeg se, om jeg får tid til.
Jeg havde nogle honningkager og brunkager med på arbejde i dag, hvor de skabte stor jubel og rub og stub blev spist.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...